01 - Presentera mig själv

Börjar med denna lista idag och slutar dagen innan julafton skulle jag tro!

Men som sagt, presentera mig själv. Jag heter då Lina Elisabeth Larsson, föddes den 10 februari 1994 i Stockholm och har bott utanför Norrtälje där jag bor nu hela mitt liv. När jag var liten var jag den blyga, men väldigt envisa tjejen. Fick jag inte som jag ville blev jag sur/ledsen och gick bara iväg. När jag växte upp hade jag alltid hästintresset med mig. Mina närmaste kompisar hade egna hästar och dem red jag på då och då. Min kusin på pappas sida hade också häst som jag fick rida på. Förutom hästintresset har jag alltid älskat musik. Har alltid gått i kör och uppträdde gärna under lucia och andra framträdande. Har genom hela mitt liv fått höra att jag har en fin och stark röst att lyssna till. Detta musikintresse ledde till att jag sökte till musikklass i 7:an, jag kom in och intresset blev ännu störra. Under dessa 3 år(7-9) så gick jag i världens bästa klass. De är så underbara. Vi var som en ända stor familj. Gjorde 3 musikaler tillsammans, detta var den bästa tiden i mitt liv. Jag hade en underbar ponny som jag utvecklades av och de bästavänner man kan önska sig. Under denna tid växte mitt självförtroende mycket sd jag fick höra hur duktig jag var på det ena och det andra. Samtidigt som detta var den bästa tiden var det även den värsta... Den 10 augusti 2009 förlorande vi i klassen en av våra klasskamrater, som stod väldigt nära till mig.. Detta medförde att 9:an var ett helvete och att jag förändrades totalt. Jag har fortfarande inte kommit över detta. Har ni aldrig förlorat en vänn så vet ni inte hur det känns. Det är inte samma sak som att förlora en släkting. Livet gick vidare med tack av stöd från en nära vän som jag kommer till.. Sedan för 1år sen det var då allt började vända. Det var då jag och Irma började komma varandra närmare. Tillslut blev det så att vi umgicks varje helg och flera dagar i veckan eftersom hästen stod ute hos henne. Sen nu i sommras träffade jag ju även underbara Emma.. Dessa två tjejer har vänt upp och ner på hela mitt liv, gjort det så mycket bättre. Ni kommer inte kunna hitta bättre människor än dessa två! Något som man annars kan beskriva mig med är.. Twilight-galen. Jag älskar allt som har med det och göra. Är ett sånt där riktigt fan som kan det mesta om allt som är Twilight relaterat.. Jag vet inte riktigt hur jag annars ska kunna presentera mig själv. Glad sprallig tjej som vill det bästa men inte alltid lyckas, envis och just nu rätt självsäker..

Första delen av min lilla lista.. Red inte idag, var snöstorm och jag var lite lat. Men i morgon tar vi nya tag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0