bättre sent än aldrig, Tävlingsresultat!

Här kommer mina ( Emma ) tävlingsresultat ifrån igår, kom hem nyss så slängde mig in på datan och klippte ihop en liten film med musik, bilder och köret. Nu äre blogg time!

L:C
Kom till tävlingsplatsen i god tid och visade att vi had ekommit och allting. Sen insåg vi att de bara var några ekipage kvar tills D-ponnysarnas L:C började. Då blev jag superstressad för jag var efteranmäld och startade som nr 2! Fick ut hästen ur transporten och red fram, gick sedan banan en snabbis innan de var dags att hoppa fram. Då de var väldigt dålig koll på framhoppningen hann jag bara ta 2-3 språng innan de var min tur att springa ned till ridhuset. Inne på banan kändes han super, lite för framåt kanske, men endå riktigt bra! Hoppade grunden helt fläckfritt sen blev det ett stopp på andra hindret i omhoppningen, tror jag släppte lite mycket på det eller så var han abra fjantig. Andra försöket travhoppade han det ( haha ) sen misslyckades jag med min väg till sista hindret så fick lägga en volt vilket gav ytterligare 4 fel. Men inga rivningar så jag är nöjd med han. Pga vägarna så blev det 5 tidsfel så ajg slutade på 0 fel och 13 fel i omhoppningen. ( Fil finns i inlägget innan detta! )

 

L:B
Hade mycke bättre tid på mig i den här klassen, för framridning och hoppning osv. På framhoppningen kändes han grym men jag var lite osäker på häjden. Tycker de såg så sjukt högt ut! Sten klarar allt galant så jag skulle aldrig äns börja tvivla på honom märkte jag efter, haha! På banan gick han som en klocka. Grunden gick jätte bra & snabbt , lite för bra tror jag då jag fick en total blackout efter första omhopnningshindre och glömde vägen. Hittade till 2an och 3an men tyvärr glömde jag 4an och hoppade sista hindret nr 5 istället, detta gjorde mig utesluten ur omhoppningen men hade endå en bra tid så såg på resultatet nu att jag kom 6a. de var 4 placerade och vår Gryta Girl Lina stod för andra placeringen! SUPERBRA!

Så alltsammans MIN PONNY ÄR BÄST , det är bara jag som behöver mer rutin :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0