Mina hästar

Genom åren har det passerat en hel del hästar här på gården och några av dem har varit mina ett tag. Här kommer  de hästar som jag har ridit sen vi flyttade hit för 6 år sedan, innan det hade vi bara tre hästar och du var de Miami Wice som gällde för min del.
Irma


Miami Wice
Sto född -95 som vi köpte år 2000. När mimmi kom till oss var hon i stort sätt oinriden, hon kunde ingen ingenting. Eftersom Mirah och jag inte hade ridit särskilt länge så var hon inte precis den perefekta ponnyn, men efter många år och mycke jobb blev hon världens snällaste! tyvärr var hon en liten D-ponny så vi växte ur henne och sålde henne till väsby ridskola. Mimmi är även mamma till Toppa och Totte.



Tammers Robin Hood
Efter många år med mimmi så hade jag tappat mycket självförtroende i ridningen, framförallt när det kom till hoppning då var Robban perfekt. Jag fick honom precis efter att vi hade flyttat till gryta och jag hade då både honom och mimmi. Det var även Robban som tog ut mig på mina första lokala tävlingar! Även robban såldes till Väsby Ridskola



Aparche
När mimmi började bli för liten så letade vi efter en nu häst till mig, det var då vi köpte appe. De första gångerna jag red honom var han helt perfekt för mig. Men efter några veckor började han flippa ur och tillslut gick hyan inte längre att rida han gjorde lufthopp och fick helt enkelt panik när det satt en ryttare på ryggen. senare åkte vi in med honom och fick veta att har kissenspine och pålagringar på ena framknät. Jag började rida honom igen förra vintern för att se om det skulle funka, tyvärr gjorde det inte det och idag är han min lille brors häst, han brukar gå promenader och liknade med honom och från marken är han väldens snällaste.


Darwin
När Appe inte funkade fick jag Darwin. Vi bytte honom mot en B-ponny som hette Snövit med en ridskola. Darwin blev min första riktiga tävlings ponny, det var med honom jag debuterade LB och LA! han är världes underbaraste ponny och om det  är någon som vet var han finns idag får du gärna höra av dig till mig:) darwin är helt enkelt bäst!!



Komplett
När Robban började bli för gammal för livet som tävlings ponny hittade vi min Komplett. Vi hade igentligen inte börjat leta häst en men jag såg en bild på henne och var fast! Vi åkte ner och prov red henne i Västergötland och jag tvekade inte alls på att köpa henne, hon var min drömhäst! och det är hon fortfarande!!



Whoopie
efter att vi köpte Komplett började jag rida gårdens salu hästar. en av dem var Whoopie, eller hoppsan som hon kallades. Hon var ett sto på 5 år som kom från Holland.Jag tävlade henne upp till LB innan vi sålde henne som sexåring.



Jul
Ett tag red jag även ponnyn Jul men inte särskillt länge, det var mest mirah som red henne. Jul och jag passade inte riktigt ihop. Vi träffar henne ibland ute på träningar och har det super hos sin nya ägare, de är verkligen rätt för varandra.



Etna
När Emma köpte Kulan av oss så köpte vi Etna av dem. Jag har nog alldrig sätt så mycke humör i en ponny förutom när det gäller Etna! hon kunde vara en riktig sur tant! i början stod hon mest på bak benen men efter lite jobb blev hon riktigt fin!



Jumping Garlic
Det är snart två år sen jag köpte min lilla ängel. Vi började kolla på honom redan i december men innan vi han provrida så blev han utlånad för senare köp! Men nån månad senare såg vi honom i ridsport igen, mamma ringde och pratade med dem och nån vecka senare åkte vi ner för att hämta honom. Vi hade honom på prov i en vecka men jag bestämmde mig för honom redan första dagen! det har varit rn lång och tuff resa med honom men jag har lärt mig mer en på någon annan häst och nu känns det som vi är på väg åt rätt håll.


Top Model W
sto född -06 e. vitluvens curbitz u. Miami Wice. Mimmis första föl här på gården. Jag började rida in Toppa förra höstan och för en vecka sen tävlade hon för första gången. Toppa är en super mysig ponny men blir lite irreterad när man börjar kräva lite av henne. Nästa helg blir det dags för tävling igen på Gustavsberg.


Cryptonit W
I somras red jag även våran andra fyraåring. Cakan är ett sto e. Non Stop R u. Caramell. Hon rids nu av Mirah men är även till salu.
Sten
När mirah blev för gammal för att rida ponny fick jag tävla sten tills han var såld. Vi fick ett jätte bra år och tillsammans tåg vi bådas första placering i LA, en andra plats på Rimbo ridklubb. Emma har tur som har en sån Super ponny!!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Vem var snövit? :D

2010-11-26 @ 16:03:01
Postat av: Irma

Snövit var en B-ponny, troligtvis welsh, som vi köpte för sex år sedan. Vi köpte henne tillsammans med hennes föl April Joke. Hon såldes som sagt till en ridskola där vi köpte Darwin och de har nu sålt henne vidare. :)

2010-11-26 @ 17:47:55
URL: http://grytagirls.blogg.se/
Postat av: En satsade ryttare

hej! :) jag är nu nuvarande ägare på Darwin :) Tävlar med honom och han är verkligen en underbar ponny!

Satt och googla lite på honom och undrade var han hade varit förut i livet, vet du mer om honom så hör gärna av dig :D

vet du vad det är för raser i honom?

:)

2011-02-06 @ 10:35:41
URL: http://darwins.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0