Reflexdags!

Idag kände man verkligen att det börjat gå över mot den riktiga vintern. Redan närklockan slog fyra så var de kolsvart ute och vi fick sätta på massor med reflexer föratt synas. Både jag & Irma hade idag reflex-täcke , benrefler och reflexvästar på oss idag. Jag har en så smart grej om en reflex brösta som man sätter på exakt som en martingal på hästen, riktigt bra så man syns framifrån  :) Idag red vi på Janmyren som är en åker med skrittavstånd från stallet. Den är även känd som en av Sten & Garlics dampåkrar. Sten bockar som en dampunge och Garlic springer på som ett dampbarn. Jaa bara Rockn'Roll där , haha! Nej men ridningen gick helt okej, Sten bockade för första gången riktigt ordentligt med mig på ryggen & Garlic var stark och drog ganska mycket sade Irma som sitter här med mig just nu. Hon provade även att byta bätt på Garlic i hopp om att få honomlite mindre stark vid uteritter.

Nu ska vi lägga oss och kolla på film!
Emma & Irma


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0