Tävlingsresultat!

Efter många om och men slutade det att vi kom hem med 2 rosetter, en plakett & en sjätteplacering! Är super glad och nöjd med ponnyn, när allt annat gick nedåt kämpade han på in i sista sekund!

L:Cn
Jag & Lina hade inte så stor koll på hur många som var i klassen innan osv. så det blev lite stressigt med framidning och köret. Lastade ut när C-ponnysarna startat och red fram på en 20-25 minuter max haha! På Framridningen kändes han lugn och svarade på alla hjälper, han kändes rent av SKITBRA! Vår tränare Anna-Karin kom förbi och hjälpte mig på framridningen så att jag fick fram han bättre och stannade sedan även för att kolla. Stort TACK till det, de gjorde mig jätteglad! :) Inne på banan skötte han sig galant, bjöd mot hindrena vilket gjorde att jag gasade på lite extra så lite slarvigt kan jag förstå att det såg ut.. Tror jag gasade på så mycket för att jag är van med en häst som kan stanna, men det gör inte Sten! Red runt felritt med ganska OK tid, så det blev en rosett där!

L:C+5
Här blev det den abdoluta motsatsen, vi hade räknat ur att det skulle bli bra om jag började rida när c-ponnysarnas klass startade. Men det blev det ju inte, slutade med att jag skrittade runt i hopp om att få komma in in på framridningen  i cirka 45 minuter.. På framridningen drog han som en idiot och var allmänt jobbig. På banan kändes han bättre och tog alla hinder KLOCKRENT! MEN när jag skulle hoppa trean i omhoppningen som var en oxer efter en kraftig sväng blev jag tvungen att lägga en volt (=4 Fel). Fast det var inte volten som var problemet utan efter volten i min anridning mot oxern råkar ekipaget i collecting ring gallopera in framför mig, vilket ledde till att både jag och Sten tappade fokus, Kom fel på hindret och slutade med en avsittning för mig. = Utesluten. Alla på läktarn hölk med mig när jag tyckte att hon ridit framför och i vägen för mig så det blev att jag lade in en protest och fick starta om omhoppningen med 4 fel. Omhopnningen gick grymt bra, han var väldigt lugn och kändes som en dröm att rida / Antar att han var ganska slut med hehe :) Gick runt omhoppningen med ett mål = att komma runt felfritt. Och det gjorde jag, vilekt slutade med en 6:e placering och vårt första ärevarv! :D

Emmaa


glad tjej glad tjej glad tjej glad tjej glad tjej som har en super duper ponny. S T E N


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0