Börja om..

Eftersom Lillen är sjuk så jobbas han inte med just nu så jag kommer få börja om lite när han kan jobba igen. Väldigt jobbigt eftersom vi hade kommit så långt! Lillen har ända sen han kom till oss haft svårt att lita helt på människor. Han blev rädd och stressad när jag jobbade honom även om jag bara stod på en pall eller longerade honom. Så jag bestämde mig för att gå tillbaka så långt man kan och bara jobba i grimma.

Jag började jobba med att han skulle gå efter mig när jag ledde honom i grimma och stanna när jag sa till osv. När han började lite på mig mer och mer så kunde jag göra det med honom lös, han gick efter mig och var uppmärksam utan att vara rädd. Jag började gå vidare med och fick honom att vänta medans jag gick iväg för att sen gå ikapp mig när jag sa till. På slutet började han även bli ganska bra på det.
Vi de här laget litade han på mig tillräckligt för att jag skulle kunna stå på en pall, luta mig över honom och klappa honom på halsen och magen. Han tycker fortfarande att det är lite jobbigt när jag ställer mig på pallen men han lugnar sig snabb! Jag hade tänkt börja jobba med sadel igen innan han blev sjuk, men det får vänta nu tills senare. Lite surt med tanke på hur långt han hade kommit, jog hoppas att han har det kvar i huvudet sen!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0