Gårdagens ridpass

Lakritz
Det var andra gången jag red honom och idag var han lite små jobbig. I skritten jobbade han fint och lyssnade bra på mig. Jobbade med volter och halter. Sen kom vi till traven. I traven blir han väldigt springig, man kan likna honom med ett ånglok. Så för att få honom lugn så jobbade jag mycket på små volter och mycket med rösten för det lyssade han på delvis. Han blev lugnare när Cakan inte travade eller galopperade. Så han måste nog bli lite härdad med att andra hästar är på volten samtidigt. I Galoppen var han inte alls lika springig. Tog inte så mycket galopp. Efter ridpasset så såg vi att han var snorig så vi tog tempen och han kanske kan ha feber.. Det kan ju var så att han var varm efter ridpasset men vi får se. Om han inte är sjuk så rider jag honom idag igen och då hoppas jag kunna jobba lite mer!


Orättvis sits när jag rider lätt. Ser ut som världens stolsits, inte okej! ;)

Kommentarer
Postat av: Julia W ( T E A M R Y T T A R N A )

Vilken fin blogg!

Allt bra? :)

2011-08-04 @ 18:39:33
URL: http://teamryttarna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0