Louise Haaga dag 1

När jag kom fram började jag med att ställa in Cakan! Både jag och Matilda var sena så vi sprang bort till caferterian där Louise presenterade hur veckan skulle se ut. Sen driekt efter var det en clinc som vi kollade på! Efter det kollade vi hästarna gav dem mat och sen bärde vi upp våra saker till huset! Sen satt vi och kollade på de andra grupperna istortsätt hela dagen! Det var fem grupper med, Matilda red i grupp tre och jag i grupp fem.
.
Första dagen så var det markarbete som gällde! Vi började jobba med att flytta undan hästarna för skänkeln, det gjorde vi genom att rida i serpentinbågar mellen hindren i en fyrkombination. Jag hade inte förväntat mig så mycket av Cakan när vi skulle göra det men hon gjorde det jätte bra!
Efter det började vi hoppa lite på småhinder. Vi hoppade ett litet hinder och sen skulle man göra halt efter, när man hade gjort det några gånger och det gick bra så skulle man fortsätta till ett hinder till och hoppa med fem galoppsprång imellan, det var 17 meter så det blev ganska trångt. Jag och Cakan hoppade länge på första hindret innan vi fick fortsätta, tillslut gjorde hon det ganska bra! Sen gick vi vidare, man började hoppa de två hindrena och sen gick man långsidan ner och saktade av till skritt och fattade ny galopp. När galoppen var stadig vände man upp på två till småhinder med 17 meter imellan och red med lika många galoppsprång där som imellan de första! Målet var att man skulle kunna gå på fem galoppsprång eller mer mellan de första två sen öka galoppen lite, minska igen och sen få fem galoppsprång igen mellan de andra två.
När vi var klara med det skulle vi hoppa fyekombination, det gjorde dock inte jag och Cakan eftersom hon är så ung! Vi väntade istället tills hon hade tagit bort de två första sen hoppade vi en tvåkombination. Vi hoppade den några gånger och sista gången låg den på ca 1m vilket hon gjorde jätte bra!

Tyvärr blev det inga bilder!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0