Louise Haaga dag 2

Jag och Matilda gick upp tidigt för att fodra hästarna. Efter det tog vi lite frukost och kollade på den första gruppen som red på ridbanan. Den här dagen red jag i grupp två!

Vi började med att repetera en övning från dagen innan. Den som började med ett litet hinder, fem galoppsprång till ett till och sen långsidan ner till två småhinder till med fem korta galoppsprång imellan. Cakan hade haft jätte svårt för den övningen dagen innan men på de här ridpasset gjorde homn det jätte bra. Sen började vi hoppa lite smått på en liten oxer som stod på en båge till en räcke, räcke kombination. Även det gjorde Cakan jätte fint. De andra fortsatte med att hoppa en oxer, oxer kombination som var lite överkurs för Cakan så vi hoppade enkelhinder istället. Hon hoppade väldigt högt och var lite vinglig fram första gången men sen gick det bättre.
När vi sen satte ihop banan fick jag och Cakan hoppa en annan bana än de andra, en utan kombinationer. Jag red inte jätte bra första gången och rundan blev lite vinglig men när vi körde på den igen gick det mycke bättre!

Jag är jätte nöjd med min fina häst och Louise tyckte att hon var fin och hade an väldigt bra inställning på hinder!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0