änringar i TR, bra / dåligt?

har läst på ett antal bloggar att de blivit en del ändrignar i TR för 2011. Den absolut sämsta ändringen tycker jag var att de har gjort så att de är tillåtet att tävla med tröjor med Luva på! Tidigare har det ju bara varit godkännt att tävla utan med till exempel kingsland tröjor, stickade V- ringade osv. Men nu kan man alltså tävla med ''hoodtröjor''! Enligt mig är detta en jätte risk man tar.

Visst det finns sjukt snygga tävlings tröjor men om man tänker på skade risken är de helt knäppt. Om man nu skulle ramla av , OM , så kan hästen råka trampa på luvan? eller en annan häst på framhoppningen kan göra det, samt att mna kan fastna i hinderstöd osv!

Alla har ju egna åsikter men denna regel tycker jag var väldigt konstig, hur har de tänkt egentlligen? Vi alla vet ju hur det är på lokala, men även regionala ponnytävlingar. små B och C ponnyryttare som for runt som yrväder. Ja jag fattar verkligen inte..

 




Hittade dessa intressanta inlägg på Rosanna Zimdahls blogg, henne hittar ni här grym tjej!


Kommentarer
Postat av: Anonym

Jag tycker det varken är bra eller dåligt! :)

2011-02-23 @ 15:17:54
URL: http://elitryttarnas.blogg.se/
Postat av: annsoh

Nu är dagens blogg avslutad gå in och kolla om det var du som vann! om inte anmäl dig igen! ;)

2011-02-23 @ 16:14:46
URL: http://annsoh.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0