dagens + Gårdagens ridpass


Intruz

Igår: Red på volten och gjorde lite lösgörande övningar. Han var väldigt seg och ville inte riktigt gå fram för skänkeln men efter massa övergångar mellan trav och galopp så fick han bättre bjudning och jag kunde börja jobba honom! Jag jobbade mycket med att flytta för skänkel för att få igång hans bakben och massa små volter. På slutet gick han riktigt bra!

Idag:
Jag red barbacka en kort stund och jobbade med samma sak som igår. Idag hade han bättre framåt bjudning från början så han var lite lättare att rida idag.


Cakan

Igår: Jag tog upp henne på volten för att rida ett kort pass men så blev det inte riktigt. Hon hade stått inne hela dagen ochj väntat på hovslagaren så hon hade överskotts energi till tusen!! Direkt när jag började trava fram så försökte hon sig på ett litet bocksprång! Jag röt lite på henne och red vidare men efter att hon försökte igen så var det bara att ändra planen och rida några varv i galopp innan jag kunde börja jobba henne! När hon hade lugnat ner sig lite började jag jobba med att samla henne i galopp och trav utan att hon försvinner iväg med bakdelen, för att komma undan jobb så brukar Cakan skjuta bakdelen åt sidan och flytta sig i skänkel vikning istället för att trampa under sig. Efter att ha jobbat en stund med det så gick hon riktigt bra och jag bästemde mig för att det räckte.
Idag: Idag blev det ett nästan lika långt pass eftersom hon hon var lika pigg idag! Idag gick det dock snabbare att lugna henne så att jag kunde rida ordentligt!


Garlic

Igår: Jag red honom på volten i ca 30 min och jobbade med massa volter och övergångar. Han gick helt okej men jag skulle vilja att han var lite lättade i handen. Jag har funderat på att byta bett ett tag iallafall vissa dagar, isåfall skulle jag prova ett Pelam bett om det funkar och han blir lättare att korta så kan jag byta tillbaka till det tre delade jag har nu men vi får se hur jga gör med det.


Toppa

Igår: Jag red henne på volten och jobbade grunderna för att få henne att lyssna ordentligt. Det blev mycket övergångar och tempoväxlingar på henne. Hon skötte sig super bra! Haha hoppas att ni orkade läsa det här!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0