helgens ridning!

lördagen var det tänkt att jag skulle rida de tre hästar jag ridit tidigare dagar. Så jag började och tog tag i Sten!

Sten
Busen var galen på volten! I longeringen var de varannat bocksprång och att han halkade omkring. Förstår inte hur han vågar hålla på att busa på detta underlaget! ´Minskade faktiskt longeringen till bara 10-15 minuter sen hoppade jag upp! Och vet ni vad? Jag gallopperade på honom uppsutten på första gången sen ajg vet inte vad! Gud så skönt det vad. Han jobbades i lugn och fin form med massa tempoväxlingar för att hålla hans huvud igång, hehe knäpphästen! Så resultat: Glad Emma och Glad häst!

 

Efter det gick alla vi tre GG's in och orkade inte ata oss ut igen.. Vi lagade supermysig middag och seanre kom ett par kompisar över så kollade vi på film tillsammns! Tills det var dags att sleepa, jag hade morgonfodringen dan efter..

Söndagen så var jag uppe redan vid halv åtta tiden för att ha morgonfodring! Så uppe med tuppen släppte jagut alla hästar utom Sten, Garlic och Rudy som vi skulle rida tillsammans. Gjorde även iordning och packade ned min förra sadel ( HenriDe Rivel ) för att ta med den hem.

Sten
skippade faktiskt longeringen helt idag! ( är otroligt stolt över mig själv, haha! ) Men allt kändes bra och jag hade den där ''känslan'' i magen så jag hoppade upp direkt! Gick klockrent från start, skritt trav & gallopp i båda varven. Jobbade tempoväxlingar, igångsättningar halter och alla dessa grunder. Men vet ni? Nu är vi på gång! Funderar på att dra med mig honom för att hoppträna nån dag nu. Fattar ni hur bra det käns?! allt detta jobb denna jobbiga vinter och nu är vi äntligen på gång IGEN! åååh 2011 kommer kicka aass! Resultat: MEGA GLAD EMMA & Trött Stonie hihi!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0