ridning i morgonsolen!

 

Imorse var det svinkallt men riktigt soligt och fint väder ute! Så medans Irma, Lina och Matilda åkte till skolan fixade jag iordning Sten och drog mig ned till volten. Hade ingen lust alls att sadla och fixa så mycket så tränsade och tog ned honom i sitt inner täcke på volten. Longerade i 20-30 minuter och ha ver jättefin! :D Lyssnade på min röst och alla kommandon , som skritt trav halt osv. Efter ett tag hoppade jag upp barbacka på honom! Nu har jag verkligen fått tillbaka den där känslan igen och allt känns så bra.

Red runt lite barbacka tills det helt plötsligt kommer en snygg ponny galloperandes på vägen. Jo tror ni inte att de är grannen hingst som tagit sig ur hagen och sprungit till vår gård? Det var det iallafall. Sten fick tuppjukk och började försöka visa vem som var bäst och när hingsten brutit sig in i en av våra hagar sprang jag in med STen i stallet för att sedan försöka fånga in hingsten.. vilket bara slutade med massa bakhovar mot mig = rädd Emma. haha! Sen kom Anna och fixade allting, förstå inte hur hon kan vara så tuff. Verkligen världens grymmaste Anna! :)


 

Men back to the basics, nu är vi verkligen på rätt spår igen!


Kommentarer
Postat av: Lina

Gud va läskigt! Gjorde nån illa sig? :)

2011-02-15 @ 15:02:05
Postat av: Rosanna Zimdahl

sv den finns inte längre.. :)

2011-02-15 @ 15:14:31
URL: http://hastdiggaren.blogg.se/
Postat av: Jessica josefsson

oj :O läskigt :P

2011-02-15 @ 15:53:20
URL: http://jessicajosefsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0