ridning!

 

 

Idag tog jag mig upp vid 7-tiden och käkade frukost. Vid 8 var jag i stallet och hann med att rida 3 hästar, mocka och städa stallet woho! Så här kommer lite dagens ridpass :)

 

Sten
Började med Sten, underlaget var faktiskt helt okej på volten idag. Skritta = självklart , Trava = halvt & Galloppera = inte en chans. Men började med att longera och lösgöra med hjälp av gummisnodd för en gångs skull! han accepterade snodden superbra och sökte sig nedåt i en samlad trav.. Hoppade sedan upp och började böja/forma , jobba halter och igångsättningar sedan lite i traven. Om jag får säga det själv så skötte han sig exemplariskt! Min lilla SuperStonie!






KissMe De Gennes
Efter det tog jag tag med lille kulebulan! Har pratat med Anna och de är i fjällen denna vecka så jag får faktiskt rida han varje dag om jag vill och har tid, SUPERKUL! Älskar att rida min lille bebis! Iallafall, red en 35-40 minuter på volten och jobbade mest i traven. Och GUUUUUD så underbar han var! Gick i grymt din och stadig form, kändes lösgjort till 100 % och allt gick riktigt bra. Flyttade ganska mycket för skänkeln i både höger och vänster varv och han svarade perfekt. Supernöjd! Slutade med att ta några gallopper på vägen utanför volten, då började han små kicka för att han tyckte det va lika kul som jag , haha!


 

 



Jumping Garlic
Sist av allt så tog jag tag i Garlic! Fick rida han åt Irma idag som var i Romme med klassen ( med Lina också! ). Så de var också jättekul, hade inte så himla mycket tid på mig men det fungerade! Sket i att sadla honom och red barbacka med bara innetäcke på honom. Och vet ni vaD? Jo skumpande Garlic skötte sig också perfect och nu förstår jag vad alla menar med att han är så underbar! Älskvärd ponny det dära, Jobbade hur fint som helst i traven och jag satt som en prinsessa.


 


Kommentarer
Postat av: Mikaela

Hej Emma, har nyss börjat läsa eran blogg pch blev lite nyfiken på dig. Hur ånga hästar har du egentligen för kissme hade du väl när du stog i Sorunda och har du skaffat dig en till häst ? Skriv gärna ett litet inlägg i din blogg så läser jag sen kram

2011-02-11 @ 19:11:43
URL: http://mikkisjolund.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0