Tävlings resultat!

Nu har jag kommit in från stallet efter att ha fodrat, mockat och fixat stallet. Eftersom vi inte hade nån som jobbade idad så fick vi fixa allt själva, jätte kul när man kommer hem typ halv åtta! Här kommer i alla fall dagens tävlings resultat. Viedos och bilder kommer imorgon när jag har lagt in dem på datorn.

Toppa LD
Toppa startade sin tredje tävling och hon blir bättre och bättre! Hon var ganske seg på framhoppningen men jag var sista start och när alla andra hade gått ut och vi var själva så hoppade hon jätte fint!
På banan gick hon jätte fint! Hon tyckte det var kul idag och det är viktigast för mig. Hon gick jätte fint fram till sista hindret, precis bakom det var det solkatter som hon tyckte var lite läskiga och ville inte hoppa dem. vi fick två stopp på det hindret och så tror jag att det blev lite tidsfel.

Garlic LC
Han var jätte taggad på framhoppningen så det kändes super! Han gick och studsade och var jätte pigg! Men när man går in på banan med honom får man inte luras av det eftersom han brukar luras! Idag gjorde han inte det. Direkt när jag började galoppera honom kände jag att han var väldigt på och när jag kortade upp honom började han bocka i protest. Tredje gången han hoppade upp så flög jag fram på halsen och var då tvungen att släppa honom, då går han för det mesta framåt men det tar ett tag att korta honom igen! Jag fick tillbaka honom ordentligt precis innan åttan innan det så sprang han bara men han var felfri! både i grunden och i omhoppningen. Alltså dubbelnolla och en 4de plats!

Garlic LB
Innan LBn kändes han inte lika taggad men han hoppade fint på framhoppningen. När jag skulle gå in på banan så ville han inte röra sig framåt utan stog bara att sparka så mamma fick leda mig in. Väl inne på banan så satte jag igång direkt för jag ville inte att han skulle bocka i skritt, då flyger jag! Men i LBn så bockade han inte alls. Jag tyckte han kändes jätte bra och jag tycker att jag red precis som man ska på honom men han var slarvig och rev fyra hinder! Jag vet inte vad det kom ifrån, han brukar snudda bommarna ofta men han brukar inte riva. Efter första hindret (som han rev) la jag en volt för att försöka fång upp honom igen så jag fick fel även för det. Resultatet blev alltså fyra rivningar, ett stopp(volt) och tidsfel, slutade på 20 fel! Inte direkt min bästa LB men så längen vi inte får några stopp så är jag nöjd!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0