underbar ponny

Idag var Rudy helt underbar att rida. Red på volten idag och där kunde jag rida i alla gångarter. Hon jobbade super fint i skritten och traven. Hon kändes verkligen super lösgjord och sökte sig fint nedåt och gick i en låg form men även när jag bad henne så gick hon i en lite högre form. I galoppen var hon lite stretig i början men efter några varv i galopp slappnade hon av och sökte sig lite nedåt här med. Ååååh jag blev så himla glad. Vi har nämligen lite problem med galoppen. Förutom allt detta super perfekta så var hon lite små tjurig när jag skulle flytta henne för skänkeln, det ville hon inte så då stod hon och små reste sig och sparka lite grann.. När hon blir sur nu för tiden så gör hon tydligen så? Ajja jag bortser från det totalt idag för hon var UNDERBAR! Jag skulle kunnat sitta och rida i flera timmar.

Känner ni också så nån gång ibland när allt bara går sådär äckligt bra?

Hon ser ju liksom lite lagom olycklig ut när hon stod i spolspiltan när jag hade ridit. Det tog några minuter att få henne att gå in där över huvudtaget. Anledningen till att jag ställde henne där var för att jag såg att hon hade trampat sig på höger bak och blödde lite grann. Så broddade av och spolade rent såret lite. Som tur var så var det bara ytligt men nästa gång jag broddar bak blir det BOOTS på bak hovisarna.


Kommentarer
Postat av: tilda

hehe ja jag känner så :) Om hästen tex är jätte rolig när man är ute o rider så vill man inte rida tillbaka till stallet. Man vill bara rida mer o ,mer ! :D <3

2011-02-02 @ 12:12:52
URL: http://elitryttarnas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0