Dag 2 - Min första häst

vt inte riktigt vem man kan säga att min första häst var eftersom vi har haft massa hästar på foder osv, men jag tänker skriva om Miami Wice som var min första helt egna häst, tidagare hade jag delat med min syster.
Mimmi är ett sto som är importerad från Irland och hon är troligtvis född 1995. Vi köpte henne 2001 och delade då henne med en annan familj alltså så var det jag, mirah och min kompis som turades om att rida henne. När hon kom till oss var hon helt outbildad så vi hade mycke jobb, dock var vi inte så duktiga så det tog lång tid att komma framåt. Hon hade väldigt dåligt självförtroende och hoppade inte hinder över 60 cm. 2006 fick hon sitt första föl hos oss och vi döpte henne till Top Model w (Toppa), tanken bakom det var att hon skulle växa upp lite och få mer självförtroende. Vi fortsatte att rida och träna henne men tyvärr blev hon tillslut för lite men vi var inte redo att sälja henne, istället tog vi ett till föl som föddes 2008 och vi döpte honom till Top Gear W. Efter att mimmi hade fått Totte kom hon ut och tävlade lite den här gången med Maya men hösten 2009 var det dags att sälja. Mimmi står nu på Väsby Ridskola där hon går på ridlektioner.


Jag har tyvärr inga bra bilder på "Mimsan" men här är hon med Top Gear W


Kommentarer
Postat av: Jessica josefsson

va fin :)

2011-01-28 @ 22:26:15
URL: http://jessicajosefsson.blogg.se/
Postat av: mirah

tråkigt ju att vi inte har några fina bilder på mimsan :(

2011-01-29 @ 22:10:30
URL: http://mochu.blogg.se/
Postat av: ellie

Mimmi är helt underbar.Jag har också ridit hon på mina ridlektioner på Väsby ridklubb.

2012-09-01 @ 16:58:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0