Fin ponny idag

Idag var faktiskt Rudy riktigt fin när jag red henne. Jag var lat och orkade inte byta om till ridbyxor så jag hoppade upp i sadeln med mjukis byxor och mina vinter skor som jag har i stallet. I skritten och traven jobbade hon i början i en lite hög form men sänkte sig mer och mer. I vänster varv går hon som en klocka i traven och skritten men i höger varv är det fortfarande lite stretigt. När jag fattade galopp så blev det andra tankar. Huvudet flög upp och hon blev jätte stark. Volten är lite halv hal så jag ville inte rejsa på henne heller. Försökte få henne och gå på ett stadigt volt spår men hon bara drog. Galopperade bara lite runt fyrkants spåret och då lyssnade hon helt okej. Travade av henne i låg form och hon lyssnade jätte fint. Nöjde mig så efter att ha haft en ponny som kändes lös och böjbar!

älskade vännen. Denna bild har jag faktiskt hängande på min vägg hemma.

Kommentarer
Postat av: Jessica josefsson

vilken fin bild :)

2011-01-15 @ 14:42:50
URL: http://jessicajosefsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0