Longering!

Kan inte lägga ut en dagens ridpass eftersom jag inte red idag. Jag bestämde mig för att ta tag och jobba henne från marken. Hon behöver få tillbaka lite ryggmuskler som hon tappat när hon vilade och sen nu när hon varit osamanbetsvillig. Så idag longerade jag henne med inspänningar. Hon är väldigt lätt att longera och idag arbetade hon på bra. Hade mycket fart framot och fick med sig sina bakben. I galoppen blir hon lite för taggad ibland och vill inte riktigt söka sig nedåt men i tarven gick hon super! Tycket jag i alla fall. Lägger upp en lite video från skritten och traven senare kanske. Vi får se med det. Hann inte longera Sten åt Emma då jag kom ut sent och ville komma hem eftersom min bror fyller 15 idag.

Min jacka pluffar upp sig och jag ser jätte stor ut haha!


Kommentarer
Postat av: tilda

Dem tappar inte muskler så fort :) De börjar tappa när de stått helt i 3 veckor! Pusss

2011-01-08 @ 22:29:00
URL: http://elitryttarnas.blogg.se/
Postat av: tilda

sv jag trodde du menade att hon tappade allt när hon vilade ! :) Men om du inte har kunnat rida ordentligt på hela vintern så är det ju inte så konstigt! :)

2011-01-09 @ 08:57:27
URL: http://elitryttarnas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0