Ridning ensam i mörker.

Idag red jag för första gången på hur länge som helst känns det som. Kom upp på hästryggen vid 10 i 6. Red iväg ensam i mörkret. Ush vad läskigt det var. Det hjälpte inte med att Irma sa att Benny hade sätt älg i skogen.. Jag var rädd när skrittade iväg och Rudy kände såklart av det och var på tårna hela tiden. Började trava henne och hon hoppade åt sidan för allt och var jätte töntig. Blev riktigt sur på henne när hon kastade sig för en snöhög.. I galoppen var hon stark och jag fick hålla henne hela tiden. Även här höll hon på att kasta sig åt sidan och var jobbig. Hon drog så mycket jag stanna henne och gjorde halt och då börja hon resa sig och hoppa.. Hon stannade även fler gånger och bara stirra in i skogen. Trodde jag skulle dö! Tänker aldrig mer rida ut i mörktet själv!
Hade självklart pannlampa när jag red idag så jag såg i alla fall lite.


Kommentarer
Postat av: Amanda - sattsande ponnyryttare - EN RIKTIG HÄSTBLOGG !

åå tack , ni har också en superfin header !

2011-01-24 @ 20:08:49
URL: http://perfectpony.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0