Stockholms Idrottsgymnasium

Tänkte skriva ett litet inlägg om mitt gymnasium, antar att de är fler som undrar hur jag får lov att bara gå 3 dagar i veckan och hinner med allt annat! 
(bilden är en länk)
Det är nämligen så att på Stockholms Idrotts Gymnasium har vi gjort så att för att få så mycket tid som möjligt efter skolan att träna på så har vi väldigt pressade scheman med längre enstaka pass. Vi har t.ex bara en engelska lektion i veckan, de samma med svenska , religion och naturkunskap m.m. Schemat är även utformat så att man ska börja vid 9 på morgonen och kunna sluta allra senast klockan 14 på em. Varannan Fredag har vi ledig tid där vi kan utöva vår egen sport ( dvs. då jag åker iväg och tränar emd Sten elelr dylikt. ) och med hjkälp av detta hinner vi med skolan även om vi vill satsa stenhårt på den idrott vi håller på med. att läsa på Distans är också en möjlighet som finns. Vi har t.ex en kille som är påväg att bli fotbollsproffs i england som läser på distans på vårt gymnasium, då får han kursplaner och tentor skickade via mail. Man kan även göra som jag, att planera sitt shcema efter sina egna behov. Nu på vinte-halvåret hinner jag inte pendla mellan Skola-Norrtälje-Hem på dagarna p.ga bussar och mörkret. Så då har jag gjort som så att jag tar skolan måndag , onsdag & fredag sen de två resterande dagarna tar jag på mig att studera hemma. Eller hemma som menas med först stallet sen åker jag hem och vid 14-tiden sätter jag igång att plugga!
Lite om mitt Gymnasium, ett riktigt bra ett om man verkligen vill hinna med allt. Jag vill verkligen ta vara av mina 2 sista ponnyår därför gör jag det här mot mig själv. :')

Kommentarer
Postat av: Is

hm... men jag bor ju ända borta i Mora så de skulle bli jätte krångligt. De med att ha hästen med till Stockholm?;(

2011-01-20 @ 18:09:03
URL: http://istenis.blogg.se/
Postat av: pu karlström

Vad spännande, kul att du verkar tycka att skolan är bra! Ska börja där i höst :)

2011-07-26 @ 15:12:08
URL: http://zivaldi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0