Uteritt på en glad och pigg ponny

Idag bestämde jag mig för att brodda bak och ta en tur ut i Skogstorp. I stallet är hon så himla chramig. Står och kollar på en med stora snälla mörka ögon. Hon är verkligen en ögon tjänare.. Det räcker med att jag kollar på henne och kanske höjjer handen lite och säger åt henne och hon slutar genast göra det hon gör. Vet inte hur hon lyssnar på andra med på mig lyssnar hon på. Red först in lite i skogen där en traktor kört. Hon gick på bra och var glad. Vände sedan och fortsatte på SKogstorps vägen. Hon var väldigt på tårna när jag började travade och hoppade åt sidan för små saker. I galoppen blev hon stark och pigg. Men gud så mysig hon är när man rider ute. Man känner verkligen att hon tycker om det, snuttig ponny. Idag så tänkte jag inte direkt mycket på formen, fick mest sitta och tänka på att hålla henne kort. På hemväg gjorde jag en halt och skulle fatta galopp från halt. Hon tyckte det var onödigt att stå stilla så hon börja klampa runt och små resa sig. Men över lag var hon super mysig idag.

Finaste lilla söt-ponny.

Så här ser Skogstorpsvägen ut på vintern. Får ta en bild sen i vår/sommar och visa hur det ser ut då :)

Kommentarer
Postat av: Nattan

hejsan! I min blogg hittar du allmänt vardagsbabbel, mina åsikter och en massa bilder & musik. Nyfiken? Välkommen att ta en titt, och ha en bra lördag! :)

2011-01-15 @ 17:55:03
URL: http://nattaeriksson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0