När jag inte bloggar har detta hänt

Irma gjorde ett ''Den senaste tiden inlägg'' så jag tänkte göra något lika dant.


Jag och Rudy börjar få riktigt bra stadiga rundor i regional LB. Fina språng och bra tempo.


Vi hade Pay&Jump hemma och jag tänkte att jag kunde ta och hoppa en 1.10 bana för att prova. Det gick bättre än förväntat. Dagen efter så var det tävling på Edsbro och då efteranmälde jag mig till LA. Första LA:n vi gör någonsin och vi går runt med 4fel. Otrolig känsla. Bilden under är från Pay&Jump 1.10!


Startade en till LA på Heby, men denna gång så hade Rudy inte alls lust och stannade ut sig.


Sen drog lägrerna igång, jag lämnade bort min prinsessa och åkte iväg till Italien i 5dagar. Bodde i Rom och besökte Montepulciano en dag. Twilight-fans, om vi har några sånna läsare, känner igen porten på bild nummer 2 va?


Kom hem från Italien och det blev en färd ut till stallet för att senare på kvällen åka av Little Friend, en ung Hafflinger som jag skulle rida. Han drog iväg och bockade när jag inte ens kommit upp ordentligt i sadeln. Så jag låg på marken och senare på akuten. Inga skador men tråkigt.


Han är ju väldigt söt i alla fall.

Jobbade en vecka på läger med super tjejer och kille. Tjänade lite pengar som gick åt att köpa hästsaker. Som ett par Soft-Up t.ex

Var också på Edsbro men Rudy var inte alls på topp så där blev det bara pankaka.


Nu ska jag starta LC LB såfort det går och sen gå upp till LA igen. Ska inte ha brottom men får inte slöa för har bestämt mig att jag bara ska tävla ponny i 1år till. Kollar nu på storhäst och vi får se hur det blir med det.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0