-


Toppa & Intruz
Jag och Victoria red ut på förmiddagen på dem. Toppa skötte sig jätte bra! Hon var väldigt lugn och fin, på slutet så började hon slå mycket med huvudet men då lät vi bara henne gå först så blev det bättre. Intruz gick också bra! Tyvärr så tar han myrsteg och blir väldigt spänd när det är halt ute vilket gör honom väldigt stel så vi får se hur det blir med tävlinen i helgen för hans del!

Cormack
Jag red Cormack åt Mirah idag och hon red Komplett åt mig. Om ni har läst bloggen tidigare så kanske ni har sätt att jag har skrivit att Cormack är en av de svåraste hästarna som jag har ridit och det visade sig verkligen idag! Han vär jätte stark och drog iväg med mig hela tiden. Idag gick det knappt att lägga på skänkeln alls och jag kan lugnt säga att jag kommer ha tränings värk i både armar och magen imorgon som han drog!

Garlic
Garlic tog jag upp på volten och red tillsammans med Lina och Emma. Han gick verkligen SUPER idag!! Emma och jag la fram två bommar (vi ville ha fler men de var väldigt svåra att hitta i snön) och red hela rid passet utan stigbyglar. Vi började med att trava över bommarna medans vi red lätt utan stigbyglar, mellan bommarna så gjorde vi några halter, sen gjorde vi om övningen lite och istället för att göra halt så flyttade vi dem för skänkeln, Garlic gjorde allt super bra! Vi flyttade sen ut bommarna till galopp bommar och red på dem så, galoppen är Garlics starka sida men så fin som han var idag har han inte varit på länge!!

Mamma red Cakan åt mig idag så alla mina hästar blev ridna!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0