Dagens ridning

Cormack
Jag tog upp honom och red på volten tillsammans med Emma och Rudy. Han gick jätte bra! Han var väldigt lugn och fin och jobbade på i bra form. Jag jobbade mycket med en övning som jag rider ofta, nämligen att rida en åtta över travbommar, jätte bra för att lösgöra hästarna och få dem att komma igång med bakbenen. Jag brukar även öka och minska volterna och lägga in lite halter. Det var tyvärr för halt för att galoppera på banan idag men jag galopperade lite på vägen som går upp till stallet fram och tillbaka. jag ville göra av med lite enegi eftersom jag ska åka till ridhuset och hoppa för första gången på honom imorgon!

Intruz
Vi åkte iväg med Sten, Garlic och Intruz till ridhuset idag så att jag kunde jobba igenom Truzze ordentligt innan Söndag! Han ska även med imorgon när jag ska dit med Cormack så att jag kan rida pogrammet lite. Intruz skötte sig jätte bra idag och ridningen känndes bra det finns såklart lite att jobba med tex hans form som är lite för öppen och min sitts (jag blir lite för framåt lutad ibland och lyfter skänkeln lite), jag ska försöka tänka på det på Söndag!! Annars så gick han jätte bra!

Garlic
Amanda red honom i ridhuset idag och hoppade även lite, det gick jätte bra!

De andra fick vila idag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0