Dagens ridning

Toppa
Även idag tog jag upp henne på volten! Hon gick jätte bra! Som jag har skrivit tidigare så skjuter hon ut bogen väldigt mycket men det blir bättre och bättre varje gång jag rider. Idag jobbade jag mycket på små och stora åttor och volter för att få in bogen ordentligt. Hon var lite jobbig i galoppen idag, hon kunde sakta av till skritt helt plötsligt och ville inte fortsätta, hon gjorde det bara två gånger så det var inte så farligt, hon är ju trots allt bara fem! Imorgon blir det uteritt!!

Garlic
Jag var lat idag och orkade inte sadla och det kommer mina ben få lida för!! Garlic har en trav som är väldigt jobbig att sitta i så jag fick sitta och klämma med benen hela tiden! För att skona min rumpa lite så red jag ganska mycket lätt så imorgon kommer jag ha träningsvärk. På Gallan blev det mest galopp arbete, jag jobbade med att korta och länga och byta galopp vilket han har blivit väldigt bra på! Idag gjorde han bra galoppombyten 9/10 gånger!! Imorgon får han nog vila!

Cakan och Komplett fick vila idag. Jag hade tänkt rida ut på Cakan men det blev för mörkt så jag får ta det imorgon istället.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0