Dagens ridpass

Komplett
Jag började med att rida henne på volten men hon var jätte pigg idag och då går hon bara och krullar ihop nackan och blir väldigt tung på frambenen, så istället fick det bli en uteritt! Jag försökte rida på en väg som vi  kallar slingan men det var för mycket snö så jag fick vända, jag kännde inte för att rida på vägen i runes kurva (Den ända vägen ute där vi kan galoppera och trava!) så idag blev det en skritt runda på asfaltsvägen. Jag jobbade lite extra med att flytta för skänkeln och jobba fram henne till handen i en lite djupare form. På väg bort från stallet så gick det jätte bra men på vägen hem gick hon bara och tacktade som vanligt.


Intruz
Jag och Amanda red ut tillsammans på Truzz och Bello. Båda två gick super bra! Intruz var lite lat idag och ville inte riktigt kliva på framåt men efter första galoppen blev det bättre och han lyssnade riktigt bra! Jag ska rida honom mycket den här veckan eftersom jag ska tävla honom på Söndag!! Men mer om det senare.


Cormack
Inte precis mitt bästa ridpass på honom.. Jag red ut själv för första gången på honom och på vägen bort gick det jätte bra, han gick lugnt och samlat och lyssnade bra på hjälperna. Men när jag skulle vända ändrades det ganska snabbt! Han började tackta direkt när jag hade vänt runt honom och försökte dra ner huvudet för att ta tygeln, jag skrittade en stund innan jag drev fram honom i nått som skulle vara en lugn trav, direkt så tar han bettet och sticker och när jag försöker stanna honom så gör han ett hopp och springer sen fortare. Jag lyckas tillslut korta galoppen men han drar iväg igen! Precis innan vägen tar slut och asfalten kommer så blir det lite större plats på sidorna av den smala vägen och jag lyckas vända runt honom på en liten volt och han stannar. Jag skäller lite på honom innan jag vänder hem och han skrittar lugnt hela vägen!


Toppa
Jag red ut en kortis på henne också. Det blev samma runda som på Kompa, alltså bara skritt. Hon skötte sig jätte bra som alltid när man rider ut! 


Kommentarer
Postat av: ida- fd phaffners.blogg.se

hihi,ja. Vad kul att ni följer mig o phaffe!:D<3

2011-03-15 @ 10:26:39
URL: http://hagbyponnyer.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0