Dags för storhäst

DEt har börjat bli dags fö börjar mig (Irma) att börja tänka på storhäst köp! Det här är mitt sista år på ponny men jag räknar med att börja tävla häst redan i år! Vi har ring på många hästar och varit och provridit en och det finns många intressanta. Jag har egentligen ingen check lista på hur jag vill att min häst ska vara, det ända är att den inte får vara äldre än 13 år, den ska ha mycket kapacitet och den får inte vara allt för dyr. Om det är en lite äldre häst så vill jag att den ska ha tävlat minst 120 med bra resultat men det är inte så viktigt på en yngre häst, är den äldre än 11 så vill jag gärna att den ska ha tävlat 1,30. Men det absolut viktigaste för mig är att kemin stämmer! Det ska vara en häst som jag trivs med och kan utväcklas med, en häst som är rolig att rida varje dag!!

Självklart så har jag även små önskemål om hur hästen ska se ut och vara också men det är inte så viktiga! Den får gärna vara mörkbrun, svart eller gråskimmel. runt 1,65 hög, pigg och framåt, hoppa med mycket kraft och rygg och det får gärna vara en högrest häst med långa smala ben. Jag har heller inget problem med en häst som har mycket humör eller gör glädje språng, det tycker jag för det mesta är kul! Men man vill ju inte ha en häst som bara bråkar.

Har ni nått tips på hästar så får ni gärna höra av er!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0