Emmas ridning under dagen!

Spelade skol DM i inomhus fotboll vilket ledde till att jag slutade runt 10-11 tiden. Efter det drog jag och klara till lite hästaffärer och kikade på vad som fanns att erbjuda, tror ni jag köpte något? hihi. Kom upp till stallet redan vid 13-tiden och sen dess har jag hunnit rida 2 hästar och mockat Stens box! Gud vad seg jag måste varit idag.. attans!

KissMe De Gennes

Började ridningen med att rida ut på Kulan tillasmmans med Amanda och sin ponny Donna. Juste , de måste ni få en bild på tillsammans! Både kulan och Donna var super på tå, vilket i början var kul men övergick till bara allmänt irriterande. Då jag red i Kulans dressyr sadel, Knight , Så hade jag ingen bra balans. JAG KAN iNTE RIDA I DRESSYRÄ SADLAR. Självklart kände han det och vid första galoppen for bakdelen upp iluften. Detta skedde sedan hela vägen och jag sträckte till ryggen.. superkul! Efter uteritten som blev en lång skritt tur så tog jag tag med ponnyn på volten. Och GUD vad fint han gick där! Är helt förälskad i lille KissMe just nu, och är super glad att jag får chansen att rida honom! Så på volten gick allt super!


KissMe De Gennes , min förra ponny som nu ägs av Anna Löfven m familj.
Sten

När Irma & lina kommit hem från plugget så blev det att ta tag i Sten tillsammans med de. vi red alla 3 tillsammans på volten , och jag tror nästan att det går som bäst när vi rider alla GG's tillsammans. för idag red jag med full utrustning och han gick som en stjärna. För första gången ( verkligen ) så klickade allt i galoppen! Har  kämpat med det de senaste ridpassen och nu så kom flowet! Formen satt perfekt och idag började jag jobba med flyttningar för skänkeln som sen ska bli ordentligare skänkelvikning. ( Givetvis kan redan Sten detta, men med mig så tar det lite extra mycket tid att bevisa det ) . Så en glad Emma , ikväll IGEN!


SUPERSTONE ROCKAR FETT ÄVEN FAST HAN ÄTER FLUGOR!

Kommentarer
Postat av: Emma

Hej!



Jag har startat en tävling hos mig. Kolla gärna in och delta! :) http://emmset.blogg.se/2011/february/vinn-ett-halsband.html.



Följ mig gärna på bloglovin' och på facebook, emmset.blogg.se, för att hänga med i de senaste uppdateringarna. :)



Ha en toppenkväll!

2011-03-09 @ 20:43:09
URL: http://emmset.blogg.se/
Postat av: Pernilla

Kanske nått av de på din inköpslista? :)::)

2011-03-09 @ 23:13:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0