Hela tre hästar ridna!

Idag hade jag ingen lust med någonting, och då menar jag det verkligen allt jag ville var att komma ut till stallet på en gång.. Var i skolan på morgonen då vi hade engelska sen var jag tvungen att sticka för att hinna ut till Gryta med den tidiga bussen. Och såklart mår jag så mycket bättre när jag kommer ut till den friska luften , min fina ögonsten och de bästa av vänner! Idag hade jag fått i uppdrag att inte bara rida min Sten utan att även rida KissMe och Top Model W!


Sten

idag var en sån dag som de flesta har varit för min del att jag bara vill mysa och få upp vårt band igen så jag tog och red barbacka! Jobbade igenom honom och ställde samt lösgjorde honom i båda varven , och vet ni hur fin han var?' Nu är vi definitivt inne på mer än rätt spår! Flowet i galoppen kändes jättebra och Stene var pig och glad. Efter ett tag lade jag upp ett liter sockerbits hinder i mitten på volten som vi började trava över och byta varv som en åtta. Då jobbade jag med att hålla ställningen i traven och inte tappa kontrollen. Sedan kom vi fram och gjorde detsamma i galoppen! Kan ni förstå att JG "hoppade" Sten barbacka? Haha det kan iallafall inte jag! Hästen som för en månad sen var oridbar är en riktig STAR nu! Avslutade passet med 10min nerjogg plus skritt. Bästa bästa poney!

KissMe De Gennes

efter Stens pass tog jag tg ilille kulan! Gjorde samma sak med honom red barbacka och jobbade med denna lilla sötnos mest med att korta och länga traven. Han kändes perfekt! I traven gjorde han allt jag bad honom om och som de kändes då så skulle vi kunna starta några klasser i dressyr närsomhelst! En riktig drömprins har ni där! Galoppen har i stort sätt alltid varit hans svaga sida men till och med den gick att jobba riktigt bra idag. Superglad ryttare och trött ponny hihi!

[ observera att kulan inte är riden på 2 veckor plus att det inte är min ponny längre! :) ]



Top Model W

sist men inte minst , fast yngst, så red jag toppa barbacka hon med! Då hon fortfarande är ungponny så försökte jag bara att jobba lite grunder så som halter , igångsättningar och att hon skulle lyssna och reagera bra. Efter ett tag tränade vi lite galoppfytningar med som hon tog jättebra! Lite seg och trött i galoppen men de var bara bra för mig att få jobba lite extra! Irma hoppade upp i slutet och red igenom henne ordentligt på sitt sätt , de är hon som ride henne annars så de känner varann bäst! Medans Irma red toppa fick jag hoppa upp och prova Linas poney Rudy som jag ska rida nu när Lina sticker till Thailand!

så sammanfattning så blev jag riktigt nöjd med alla tre hästarna idag! Vet inte om det var mitt humör eller bara att allt gick så himla bra ! :')

 


Kommentarer
Postat av: Lisa

oj vilken tjock ponny du har!

2011-03-08 @ 18:49:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0