Hoppningen idag

Idag var vi då i ridhuset och hoppade.
Kände direkt när jag hoppade upp att Rudy var riktigt taggad idag och det höll i sig hela passet. Hon gick stadigt i skritt och trav och i galoppen blev hon som vanligt väldigt stark men kunde idag korta henne mycket innan vi började rida på hinder. När vi började hoppa så sög hon fint på hindrerna men har så lätt att bli lång. Jag fick däför jobba hur mycket som helst med att hålla och driva hela tiden så hon blir kort och får med sig sina bakben. Hon hoppade då riktigt fint och jag blev helt slut! Jag är nöjd med Rudy men inte med mig själv. Tyckte jag red otroligt fult och slarvigt... Måste börja rida mer ordentligt och inte som jag red idag. Får ta och rida med samma styrka men snyggare på Söndag när det är dags för tävling!

jag vet, jätte dålig sits över hindrerna... Ueeek vad fult det såg ut idag. Brukar se mycket bättre ut. :(

Ponnyn hoppar som om det inte var något iallafall!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0