Just nu, på 676an!

Som rubriken lyder så sitter jag just nu på bussen på väg hem till stockholm, hästig och dann! Morgonen i stallet gick riktigt snabbt, men mycket hanns med. Började med att Anna körde ut nya höbalar till de hagar som ska ha de , sen så tog vi ut hästarna till deras nya hagar! Idag var de nämligen dags för alla att rotera ett varv och flytta. Framförallt gjorde vi detta då vi inte ville ha hingstarna och stona så pass nära varann och att bråkstakarna rymmer hela tiden! Så nu är alla flyttade och klara! Kommer in ett inlägg om nån dag där jag fotograferat och kan visa hur alla står.


Efter det tog jac och mockade samt fixade klart alla mina stallsysslor så jag kunde ta en tur med Sten.

Sten:

eftersom han har gått så framförallt bra och helt okej mycket så tänkte jag ta en skritt-tur ut i det ina vädret! Vilket jag gjorde , men fick gå halva vägen till fots.. Gick bort mot Runes kurva som annars är vår galopp väg men idag blev de bara skritt. På dit vägen var han spänd och ville inte lyssna för skänkeln alls och smart som jag var tig jag varken spö eller sporrar med mig.. Efter lång tid kom vi fram till vändpunkten där jag hade tänkt att vi skulle vända och skritta tillbaka , vilket bara blev pannkaka. Sten spände sig ännu mer och ville bara rusa hem igen.. Kunde iallafall skritta honom en 20-30 meter tills jag hör hur det dånar bakom mig, tror ni ute att det kommer 4 bilar i full fart bakifrån som gör att Sten dampar loss totalt? Usch så arg jag blev, förstår man inte att man ska sakta ned när de ser en häst på vägen. Sten brallade ur totalt och började bocka och bocka och bocka, inte kul att sitta barbacka då inte. Som tur vad fattade bilarna att de skulle stanna och se så att jag klarade mig förvatt sen åka förbi som i genting hänt. Slängde nig av i en snöhög så inget känns ömt eller ont iallafall. Blev bara riktigt arg på Sten och tog upp honom på volten där han jobbade perfekt som vanligt. Avslutade med att skritta bort tiöl hans nya hage vilket kändes bra. Busponny.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0