Ridning i bus väder!

Idag var det uteritt som gällde! Vilket inte var jätte kul eftersom det var snöblandat regn och blåste som tusan, man blev riktigt blöt!

Cakan
Vi tog en sväng ner i Runes kurva tillsammans med amanda och Bello. Cakan gick super! Hon brukar vara väldigt jobbig att rida ut på men idag gick det jätte bra. För det mesta så brukar hon gå på tvären och vara jätte spänd och stressad, hon tycker att det är lite jobbigt att rida ut! Men idag var hon jätte lugn och fin, hon lyssnade bra och gick stadigt mellan skänklarna hela tiden. Hon har varit väldigt lugn de senaste gångerna som jag har ridit så det känns väldigt bra!

Toppa
Efter att jag hade ridit Cakan så tog jag ut Toppa en sväng, hon gick super, super bra! Hon är underbar att rida ut på. Jag red samma runda som med Cakan och det blev mycket trav och galopp. Hon blev rädd och hoppade till en gång men annars var det inget! När jag rider ut på toppa brukar jag jobba mycket med tempoväxlingar, efter som hon är ganska naturligt "lat" så måste hon hela tiden ridas framåt, idag gick det jätte bra!

Garlic och Komplett fick vila eftersom jag ska hjälpa mamma med webbshopen för Candy`s.

Kommentarer
Postat av: Matilda

Fin blogg! :)

2011-03-10 @ 22:02:37
URL: http://ridroompaa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0