Sommar känsla = inga täcken!

En riktig sommar känsla för mig är när man tar av alla tjocka vinter täcken från hästarna. Det tar så mycket tid med täckena också! Att ta av dem innan ridning, att sätta på ländtäcken, att sätta på svettäcken, att byta till natt täcke och sen byta till inne täcken, inte så jätte kul när man gör det på minst tre hästar varje dag! När Garlic var nyklippt så gick han med tre täcken ute och även om det inte tar överdrivet lång tid att ta av dem så är det ju tid som man skulle kunna lägga på att borsta lite extra istället! dessutom får hästarna så mycke finare päls utan täcken!

Så för mig är inga täcket sommar känsla och jag längtar tills jag kan ta av dem!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0