Super bockaren Stone!

Ridhusridning idag = hoppning, super kul! Jag var stel och livrädd hela början av ridpasset och Sten bockade som en galning. Så nu ahr Amanda fått sätt den ''Elaka'' versionen av mig haha, när jag sätter Sten på plats och bara lackar ut totalt.. Red dressyr och jobbade massor med at than skulle gå som jag ville , sen efter ett tag började vi jobba på galopp bommar som vi sen höjde upp till en 3-studs. Han kändes riktigt fräsch och het på hinder idag, vilket är superkul nu fattar jag att han kan gå hur långt som helst! Krävde inte så extremt mycket ut av honom på studsen utan ville mest kunna kontrollera tempot och få honom att använda sig av hela kroppen och inte bara slänga sig över hur högt som möjligt, för det vet jag redan att han kan!




Så vi hade alltså en 3-studs på ena lång sidan och på andra ett räcke där vi hängde fram en mur-matta. Då kan jag ta fram en annan sak som jag verkligen hatar, räcken! Jag klarar inte av att komma från en lång galoppsträcka ochs edan hoppa ett ensamstående räcke, då dör mina nerver.. Både på tävling och träning! MEn iallafall rullade på några gånger och slutade med att jag tog både studsen och räcket som en bana. Höjde upp en sista gång i slutet och det var faktiskt 1.15-1.20, vilket jag absolut inte trodde att de var! Blev lite chockad ehehen, men allt som allt så skötte han sig fint. Det går faktist bättre när han bockar för då börjar jag rida , på riktigt.

 


Kommentarer
Postat av: Emma

sv: Ja visst är det! :) Tack så mycket, kul att du tycker det :D

2011-03-16 @ 20:57:05
URL: http://coches.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0