Svar angånde kommentar..

Varför rider du henne på BÅDE pessoa och remont? Stackars mun :/
Svar: Jag har gått igenom den här frågan så måååånga gånger och jag är så trött på att folk bara ska hacka ner på än. Jag har inte läst ett dugg om att remont ska vara dåligt?? Det är väl samma princip som pullar eller achen rem? Eller är jag helt ute och cyklar, och i så fall rätta mig gärna. Men pessoat rider jag på för att hon är stark. Läste du kanske inte det eller?? Hon blir stark och tar bettet och det är ju inte så himla kul att ha en häst som sticker iväg med än. Jag ska i morgon eller någon annan dag såfort jag får tag på ett pelham bett prova det. Funkar det så byter jag till pelham.
Men snälla kan ni bara sluta lägga er i vad jag rider med för något. Ni känner inte min häst och jag vet vad jag ska ha samt inte ha. Vilket som funkar eller inte funkar. Blir så otroligt trött på att höra allt detta skit snack om pessoat. Jag vet att det inte är bra jag vet men just nu är det de ända som funkar. Har provat massa andra men hon blir stark, lång och tar bettet.
Jag skulle verkligen kunna verkligen dampa sönder just nu och skriva det mest olägliga men jag ska hålla det till mig själv eller tills jag kan sitta och svära över det senare.
Det är inte din häst så döm inte.
ueeeek vad irriterad jag blev nu!....

Kommentarer
Postat av: Mirah

Remontnosgrimma är verkligen inget dåligt för hästen. Det är ju till för unghästar från början(remont = unghäst), skulle man rida unghästar med det om det hade dålig inverkan? Nej, skulle inte tro det. Du vet vad du gör Lina, skit i kommentarerna. Sånt får man räkna med när man har mycket läsare. Det tittar alltid in någon avundsjuk typ som letar saker att klaga på! :)

2011-03-28 @ 23:23:17
URL: http://mochu.blogg.se/
Postat av: Anonym

Haha, remonten används för att bettet ska ligga på plats och inte åka omkring i munnen. Därför används det på unghästar. Egentligen ska man inte göra det från början då man "tvingar" bettet att ligga på plats i munnen och därför tvingar hästen att låta bettet ligga stilla. Använder man pessoat lägger man allt tryck på nacken och gomdelen, och det brukar inte vara den effekt man vill uppnå med bettets inverkan. Att använda pessoa och remonten tillsammans gör att pessoat inte blir det minsta rörligt och därför trycker på JÄTTEmycket på nacken och i munnen.... Men BRA DÄR! Ni verkar ju veta vad ni sysslar med, menmen hoppryttare som hoppryttare :P

2011-03-29 @ 09:41:22
Postat av: josephine

Ååå jag blir med så jeakla sur när folk lägger sig vad man rider på och så!! Kan inte fatta varför dem inte bara kan koncentrerar sig på vad dem själva gör :O

2011-03-29 @ 14:05:04
URL: http://josephinetjernlund.blogg.se/
Postat av: dinzezys

Du som verkar veta så jävla mycket kan väl åtminstone vara så himla modig att säga ditt namn? Lågt att hålla på o tjafsa o sen inte stå för vem man är när man har så hårda ord!

2011-03-29 @ 14:07:42
URL: http://sthlmszezy.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0