Trava av..

Jag brukar alltid sluta mina ridpass med att trava av hästen en stund. Jag tycker att värma upp hästen och trava och skritta av är det viktigaste på ett ridpass och det går inte att göra för länge. Hur jag gör när jag travar av beror lite på vilken nivå hästen har, när jag travar av toppa handlar det mest om att sträcka ut traven medans Garlic vill jag ha i en lägre form så att han verkligen sträcker ut musklerna och strechar kroppen, det som han har svårast för är att göra det i balans utan att tappa bakdelen men vi jobbar på det. Även Komplett och Cakan vill jag ska sträcka ut kroppen men man kan inte riktigt kräva lika mycket av dem som av Gallan, Cakan är trots allt bara fem! Efter att jag är nöjd med traven och formen brukar jag sakta av till skritt och jobba en kort stund i skritten tills jag är nöjd även där, sen får hästen lång tygel, det gör jag bara för att det inte ska betyda vila bara för att man saktar av till skritt utan man ska kunna jobba där också.

Nu vill jag höra vad ni tycker! Tycker ni det är viktigt att trava av hästarna och bukar ni göra det?



Kommentarer
Postat av: DANNI'

Sv: Tack så mycket! :)

2011-03-13 @ 19:46:19
URL: http://danzis.blogg.se/
Postat av: amanda

frågestund på bloggen, fråga gärna någonting. svaren kommer i videoblogg! :)

2011-03-13 @ 20:35:23
URL: http://stallkompisaar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0