Dagens ridpass

Cormack
Idag fick jag hjälp av Mirah att hoppa honom. Han var väldigt pigg och spänd idag och mycket svårare än vad han har varit när jag har hoppat honom tidigare, han tycker inte heller om solen och går och studsar och slår mycket med huvudet då. Vi ställde bara upp tre hinder för att jag skulle får hoppa honom lite. Han hoppade fint men väldigt spänt och drog både innan och efter jag var tvungen att prata med mig själv hela tiden för att påminna mig om att jag inte fick hålla i honom. Jag är väldigt nöjd med passet och det känns bra inför helgen.

Komplett
Jag hopade samma hinder på henne och hon hoppade SUPER fint! Hon var väldigt avslappnad och kändes säker på hindrena. Jag slutade med att höja upp hindrena till 1,10 och hon hoppade jätte fint.

Cakan
Jag tog upp henne på volten och jobbade med gunder en kort stund, det blev mycket övergångar och halter.



Comack hoppar väkldigt stelt som ni ser, men han tar sig alltid över!


 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0