Dagens ridpass

Cakan
Efter att Emma och Matilda hade åkt så red jag och Lina Cakan och Rudy på volten. Cakan gick okej idag men kunde ha gått mycket bättre. Hon var fram tung och tvärade mycket. Tyvärr så är hon den av mina hästar som får minst tid eftersom de andra ska säljas nu, hon behöver egentligen mycket mer tid för att utvecklas fullt ut! Eftersom jag ska tävla om två veckor så ska jag rida henne sex dagar i veckan nu så att hon är redo för det.

Cormack
Jag och Lina red ut tillsammans. Cormack gick jätte bra, han hade väldigt mycket överskotts enegi och tacktade stora delar av vägen eller galopperade i slow motion och ville inte sakta av, jag ignorerade bara det så efter en stund lugnade han ner sig och gick lugnt för att sen börja galoppera eller tackta igen.

Gullock
"Mumin" är en av våra unghästar skulle man kunna säga fast han är sju, han beter sig som en tre åring! Vi tog emot honom för några år sen för att han skulle avlivas, han är nu helt frisk. han rids av natalja som jobbar hos oss men har börjat bocka och slänga av henne så hon har blivit lite rädd. Mamma och jag bestämmde därför att jag skulle rida honom någon gång och se vad han gör när man säger till honom. Jag började med att longera honom och sen fick mamma leda mig i skritt och trav, när hon släppte så började han bocka direkt i traven och jag la på spöt på bogen och då började han resa sig istället, jag röt på honom och då slutade han och gick vidare. Han har helt enkelt kommit på att det funkar och slänga av ryttaren och att det är en enkel utväg, det blev ingen galopp för mig idag eftersom han inte hade några säkerhetsstygbyglar och jag höll på att fastna med foten så jag ska rida honom en gång till.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0