Mat , mat och åter denna mat..

Som ryttare och varje sorters idrottsman så är Kosten & Maten en av de viktigaste delarna som man lätt glömmer. Det är viktigt att äta rätt, och rätt mängd för att orka med dagen och rida sina hästar. Som till exempel idag när vi ska till Idol är de grymt viktigt att vi tog oss tid till att frukost, eller kanske köpa något på vägen så att man får i sig något i magen och kommer orka hålla humöret uppe hela dagen. Jag ( EMMA ) är jättedålig på att äta både till frukost till lunch och middag, de där hungersuget kommer liksom aldrig. Men då har jag börjat med att förs'ka äta lite flera gånger ocha lltid ha med mig t.ex en KEXCHOKLAD i väskan, hehe :)

Just idag är de viktiga för oss 3 inte hungern, utan att äta för att hålla blodsockret och humöret i kroppen! Utan det kommer vi bli supernervösa och säkert svimma innan vi äns kommit fram.. Desamma är med mig och tävlingar haha, så duktig är jag! Så tänk på att skita i vikt och grejer och ät för att överleva och överlev inte för att äta.. MAT MAT MAT!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0