Rid lugnt och ordentligt men glöm inte att busa ibland

Jag håller helt med om att man ska rida ordentligt och nogrant. Varijera ridpassen mellan dressyr,hoppning,markarbete och uteritt. Rida igenom hästen några gånger i veckan för att känna att allt är bra. Ta ett pass där man verkligen nöter och tänker på hur hästen går samt ens egen sits och hållning. Men något som jag tycker är viktigt att göra bara nån gång är bland är att busa till det lite grann. Rid ut och rejsa, lek lite grann. Sätt upp några små hinder och hoppa lite barbacka och busa till det lite. Jag tröttnar efter ett tag att bara ta det seriöst hela tiden så jag varijerar verkligen min ridning så jag känner mig riktigt sugen.
Så glöm som sagt inte att ibland busa till det. Hästen uppskattar det och framför allt ni!

Taggad ponny påväg till galopp i vintras


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0