Dagens ridpass

Cakan
Jag byggde upp hindren som planerat (se skissen längre ner!) och som vanligt så började jag att värma upp henne genom att känna på "gas och broms", jag jobbade också henne lite med att flytta för skänkeln. Sen började jag med att trava bommar på en volt. Där fick jag jobba lite extra med hennes ytter bog som hon gärna sjuter ut. När jag hade vänt klart henne och red på bommarna så sköt hon ut bogen vilket gjorde att det blev fler steg i sidled och vi kom snätt på bommarna, efter att jag hade gjort de några gånger gick hon super! Sen hoppade jag två hinder på båge, där jag jobbade med hennes ytter bog på små och stora bågar!
Sen var det dags att börja höja lite iaf. Jag kom först i trav över bommar, fattade galopp och hoppade en oxer på rak linje. Den hoppade hon jätte bra. På slutet la jag upp travbommarna till ett räcke och då blev det 17m till oxer som då låg på 1m. Ibörjan drog hon till vänster över oxern eftersom staketet kom så nära, då gjorde jag halt en gång efter och sen hoppade hon super fint!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0