Bra/Dåligt självförtoende - Jobba på det bra

Hur många av er läsare har ett bra självförtroende?

Jag skulle vilja säga att bra självförtroende är väldigt sälsynt. Jag, Lina, har ett bra självförtroende. Vet att jag är bra på vissa saker och har det inbankat. Lyssnar inte på skitsnack, tar inte åt mig sådana saker. Jag hör det jag vill höra kan man säga. Är väldigt mån om vilka som får komma in i min värld. Jag går tyvärr nästan aldrig frma och tar kontakten med människor eller hälsar för jag anser att 'kommer inte de fram och pratar med mig så vill de inte ha med mig och göra och varför ska jag då anstränga mig och gå fram till dem?' Jag kan hålla med om att det här kan vara en dålig egenskap.Men det är så jag är.. Men hur funkar det här med bra självförtroende i ridningen då? Jag skulle säga har du ett bra självförtroende så har du det lättare. Sitter du jämt och tänker att 'nej det kan jag inte, jag vågar inte, det ser jätte fult, jag är förstor/förliten för min häst, han/hon går aldrig bra med mig' osv så är det ju såklart att det går sämre. Tänk possetivt, få upp ditt självförtroende. Bli lite egoboostad. Jag har alltid sätt mig själv från mina bra sidor och de dåliga har jag jobbat på..

Så mitt råd till er är, sluta se ner på er själva och tänk på det possetiva. För alla människor har possetiva sidor. Det vet jag. Man kan verkligen vilja hata någon men det är svårt för alla har något possetivt. Fråga mig om det jag vet.
Vare sig ni ska ut och festa ocg fira Valborg idag eller om ni ska vara med er familj eller vänner, tänk possetivt jobba upp självförtroendet. Glöm allt det dåliga och ha kul!

Rejoice and love yourself today. Cause baby you where born this way

Var dig själv för det finns ingen som du!



Kommentarer
Postat av: Tilda

jag har ganska bra självförtroende ;) har fått höra av så många att jag rider jätte bra och fint. Då måste jag ju göra det? :D jag är bra. Vi kan var ego ihop lina :DD

2011-05-01 @ 08:30:17
URL: http://elitryttarnas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0