Dagens hästjobb

Cakan
Idag löslongerade jag henne på volten för att göra av med lite överskotts energi. Hon skötte sig jätte bra, jag stod mest på mitten och kollade på medans hon sprang runt som en galning! Riktigt snygg var hon! När hon hade sprungit av sig lite så övade jag lite med att hon skulle följa efter mig och stanna när jag stannade och sen gå igen osv.

Toppa
På henne blev det en uteritt idag. Första gången i år som jag red på slingan!! Det är helt klart vår bästa ridväg. Hon skötte sig jätte bra och var väldigt lugn och fin hela vägen. När jag hade ridit i ca tio minuter såg jag en stor hög med älg skit på vägen och sen en till och en till och en till, jag ni fattar jag räknade dem till totalt 13 högar!! på ca 200 m och några såg ut att vara ganska fäska. Läskigt jag vill inte möta en älg!


Jag tog lite bilder på Cakan men nu kan jag inte hitta kameran så de kommer upp imorgon istället


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0