Dagens ridpass

Garlic & Toppa
Jag red Garlic och Matilda red Toppa. Vi red ut en runda tillsammans med Lina och Johanna och hoppade lite stockar och diken. Garlic var super pigg idag och studsade en del men som alltid så blev han lugn så fort man gav honom lång tygel. Toppa testade Tilda väldigt mycket och det var först i sista galoppen som hon verkligen lyssnade! I övrigt så skötte sig hästarna jätte bra. Garlic är jätte härlig att hoppa på i naturen!

Cormack
Idag var det dags att hoppa Cormack för första gången! Han är inte hoppad på några veckor så han var jätte pigg idag och tyckte att det var jätte roligt. Jag började lite lågt och redan då så drog han ganska mycket, han höll sig lugn i svängarna men sista biten emot hindret så drar han och efter hindret så får han väldigt brottom! Mirah var så klart där och hjälpte mig men när han är pigg aå är det inte så mycket som man kan göra. Mellan hindrena när jag tog en paus så jobbade jag som Mirah brukar göra med mycket tvära vändningar och det funkade jätte bra!


Kommentarer
Postat av: Johanna

Fin blogg! Jag märkar att ni har ganska många hästar, hur många rider ni ungefär per dag? :)

2011-04-21 @ 20:08:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0