''flowet'' är tillbaka!

Efter en tid då allt bara dalat nedåt så är äntligen den rätta känslan tillbaka. Vi har gått som ekipage ifrån en stel ridning där jag bara spänner mig mot det avslappnare hållet och verkligen hittat tillbaka till vår riktiga form. Igår på hoppträning tyckte jag själv i början att inget gick och att jag var sämst i världen. Men efter lite peppning och när jag väl började rida igen slutade det riktigt bra, Sten tog alla svängar ordentligt och lyfte sig ver hindrena. I tisdags red vi ut och galopperade barbacka utomhus.

I helgen är det tävling och vi startar LD, LC för att hitta den rätta känslan på tävling också igen. LD:n är en Clear Round och LC:n är en A:0 A:0. Så vi ska komma hem med minst 1 rosett i helgen, där med baaasta! :)

Nu ska vi ta en lugn skritt-tur så att min lille Sten får sträcka på benen efter träningen igår, och imorgon blir det lite gymnastik hoppning på låga höjder så att han både är lösgjord och av-hoppad till tävlingen!






Kommentarer
Postat av: Robyn

Åh så söt ponyyy!!! Hur kommer d sig att de är så många olika tjejer uppe i ert stall? Hyr ni ut hästar eller vadå??

2011-04-22 @ 11:12:21
URL: http://Hastelskaren blogg.sr

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0