Inför en tävling

Dagen innan än tävling brukar jag göra lite speciall pass på mina hästar. Alla hästar har sina speciella saker som jag brukar göra. Garlic rider jag alltid på volten, antingen ett kort dressyr pass eller så gymnastik hoppar jag små hinder för att han ska bli extra lösgjord i kroppen, efter det tar jag ut honom på en skritt runda. Komplett brukar jag ta en lugn runda ut på och bara ta det lugnt! Hon blir lite extra taggad då. Toppa brukar jag rida ut en kort men intensiv runda, så att hon håller sig pigg men på bra humör och int e allt för mycket energi. Cakan vet jag inte riktigt eftersom jag inte har startat henne men jag tror att jag skulle jobba ett lösgörande pass på volten.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0