Så kan man rida lata hästar

Jag tänkte dra lite snabbt hur jag tänker jag rider lata hästar.
När jag började rida Rudy var hon riktigt lat. Lyssnade inte på min skänkel eller något. Jämför man henne med hur hon var för ett år sen och hur hon är så är det en helt annan häst.
När jag värmer upp så jobbar jag mycket med halter och att få hästen att gå framåt direkt efter. Alltså få den uppmärksam. När jag har gjort det här i både skritt och trav så brukar jag rejsa runt i galopp så hästen verkligen vaknar. Efter der brukar jag gå ner i trav igen och jobba och fortfarande med halvhalter och att få hästen att lyssna.
Gör saker som ni även känner att hästen tycker är roligt så den inte bara går och gör saker som du känner är tråkigt. Varijera ridningen. Rid ut, hoppa busa lite ibland. Det här har jag jobbat med och nu har jag fått en ponny som inte alls är så lat längre!

Så här såg det ut i början med min prinsessa.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0