Tävligs resultat

Toppa:
Hon startade sin första LC och för första gången startade hon två klasser. Första klassen som var en LD är jag super nöjd med, hon lyssnade bra och hade bra tempo + att hon tog alla svängar jätte fint. I andra klassen (Lc) gick det inte lika bra. Hon var jätte jobbig under dagen och gick och skrek och sprang runt som en tok osv, det gjorde så att hon blev väldigt uttöttad så hon orkade inte runt hela banan, det blev tre vägringar på näst sista hindret. Nästa gång får inte Komplett följa med på samma tävling eftersom Toppa blev väldigt jobbig eftersom hon var med.

Komplett:
Jag hade inte så höga förväntningar från henne i första klassen (LC), hon brukar trampa om väldigt mycke när hon inte har tävlat på länge, det tar ett tag att hitta tillbaka. Men det gick super! Hon hoppade runt felfritt och tyckte att det var jätte kul! jag fick ett konstigt språng när hon skyggade för funktionärer på sidan av hindret och hoppade det sen stillastående men annars så gick allt super bra!
Inför LB kändes hon ännu mer taggad, hon var inte allas trött och när jag stod och väntade på min tur började hon hoppa och studsa lite. När jag började hoppa så hoppade hon jätte fint på de första tre hindrena men på fyran försökte jag hjälpa henne för mycket och hon blir då väldigt störd, vilket resulterade i att hon hoppade men rev nästan hela hindet. Vi kom fel i på feman som var en kombination och på sexan vågade hon inte längre utan hon stannade och bestämmde sig för att inte fortsätta.

Jag är inte jätte nöjd med resultatet och framförallt så är jag orolig för Komplett, vi ska ta ut en veträner bara för att se om hon är helt okej. Om hon är det så ska jag hoppa henne lite hemma och om det känns bra så startar jag henne LC och LB även nästa gång. Toppa tänker jag starta samma klasser även nästa gång och hoppas på att hon är mindre stressad då, planen är att starta LB med henne  i höst om hon är kvar då.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0