Tävlings resultat - Irma

Toppa
Med Toppa startade jag bara en klass, det blev LD+5. Hon kändes inte så bra på framridningen utan gick mest och skrek och var väldigt ostadig och stark. Ungponnyerna var före avd A så jag var första D-ponnyn så när jag kom i på framhoppningen låg allt på C-ponnyhöjd, jag hoppade lilla några gånger och sen en gång på räcket, det var väldigt trångt där inne. Precis när det hade höjt klart så kom den sista C-ponnyn in så då var det tvungna att sänk igen. Allt slutade med att jag bara hann hoppa en gång på rätt höjd innan jag travade in på banan. När jag var där inne så gick hon super bra! Hon hoppade lite stort eftersom hon inte riktigt orkar men annars så kom hon bara fel på ett hinder. Hon gick runt med sin första felfria runda! Till nästa gång ska jag jobba med orken och att hon inte ska hoppa av så stort, innan har jag bara jobbat med framåtbjudningen.



Garlic 

LC
- Jag hjälpte Emma mycke med Sten så jag hann inte rida fram så länge, Johanna lädde honom åt mig så när jag satt upp så travade jag några varv och sen fattade jag galopp. När jag hade jobbat nått varv i galopp och började korta honom så blev han jätte irreterad på mig och började bocka!! Och han bockade inte lågt! Han tvärnitade och stod och sköt rygg och gjorde hopp på stället typ tio gånger på rad och jag höll på att flyga av, tillslut fick jag fram honom och han skötte sig bra efter det. Inne på banan så kändes det jätte bra på första men i svängen till andra så släppte jag i en millisekund och så klart så stannade han då och.. började bocka!! Jag ville verkligen  inte flyga av på banan, jag lyckades få honom att sluta och han hoppade runt fint resten av banan och vi slutade på fyra fel.

LB - Innan LB var jag inte alls taggad utan mest rädd för att bli avslängd. Men jag sket i det och satt upp endå! jag red en kort stund på framridningen och gick sen upp till framhoppningen, allt kändes super! Han hoppade jätte fint. Jag gick in på banan som tredje sista ryttaren och satte igån i galopp direkt för att han inte skulle bocka. När jag väl började hoppa så blev det fart på honom och vi hade nog helt klart snabbaste grundomgång, jag fick inte riktigt den kontrollen som jag ville (vilket var bra). Vi fortsatte likadant i omhoppningen men i den sista svängen så svängde jag fel och fick en jätte konstig väg till sista hindret, tyvärr så blev det ett stopp på det. Alltså fyra fel i omhoppningen och precis utanför placeringen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0